Ešte pár rokov dozadu, sme väčšinu informácií čerpali z kníh, tlače, televízie, či rozhlasu. Ak chcete dnes vyhľadať akúkoľvek informáciu, čo je prvá vec po ktorej siahnete? Pravdepodobne, je to váš smartphone. Stačí párkrát kliknúť a viete zistiť čokoľvek. Odchod vlaku, dejiny ktoréhokoľvek štátu, miesto na mape, telefónne číslo, či návod ako opraviť pokazenú mikrovlnnú rúru. Internet má bezpochyby extrémne silný vplyv a vďaka tomu, že sa stáva tým najpoužívanejším médiom, jeho sila ešte rastie.
Z čoho vlastne médiá zarábajú?
Televízia, internet, tlač a rozhlas. Všetky tieto štyri platformy, označujeme ako média. V prvom rade, majú informačnú funkciu, ale taktiež tú komunikačnú. Ešte niekoľko rokov dozadu, bola na prvom mieste televízia. Samozrejme, že tento fakt, priamo vplýval aj na ekonomiku. Pre tých, ktorí to ešte nevedia, všetky média existujú vďaka reklame. Ide v podstate o jediný zdroj financií. Televízna stanica vysiela množstvo programov, na ktoré musí míňať financie. Pokiaľ však ľudia, tieto programy sledujú, reklama ktorá beží v prestávkach, môže byť predávaná za omnoho väčšie peniaze. Málo sledované relácie, preto zarábajú menšie peniaze.
TV reklama prestáva byť atraktívna
Dnes sa však všetko pomaly, ale isto mení. Reklama v televízii sa stáva zaujímavá skôr pre staršie generácie. Ak chce niekto osloviť mladšiu časť populácie, musí zvoliť inú formu reklamy. Najčastejšie práve internet. Reklamy, ktoré vám vyskakujú na všetkých možných stránkach, na youtube, alebo priamo pri zapnutí mailu. To všetko je zdroj zárobku pre prevádzkovateľov rôznych webov, či spoločností ako je napríklad Google.
Vyhrá nakoniec internet?
Podľa niektorých predpokladov, sa televízia, rozhlas a tlač, stanú už o niekoľko rokov nepotrebnými. Kvôli tomu, že sa väčšina platenej reklamy presunie do online podoby, televízie a ostatné spomínané média nebudú mať z čoho žiť.
Ak teda patríte ku generácii, ktorá sa ešte stále bráni týmto moderným technológiám, mali by ste sa čím skôr zamyslieť nad zvládnutím základných vecí. Nájsť stránky s aktualitami, alebo vyhľadať video v archíve, či na youtube. O pár rokov, sa vám to môže naozaj hodiť.