Modelové požiarne stanice a domčeky na odpadky pomohli spoločnosti Lego vzdorovať zmenšujúcemu sa trhu s hračkami zvýšením predaja v minulom roku, keď výrobca plastových tehál prekonal súperov najnovšími verziami svojich klasických súprav, ako aj nové obchody a vylepšenú webovú stránku.
Po desiatich rokoch dvojciferného rastu obratu, ktorý sa v roku 2017 zastavil, sa rodinné lego sa vrátil do formy, odkedy v ten rok prevzal vedenie generálny riaditeľ Niels Christiansen.
Organizácia, ktorá bojuje o podiel na trhu v svetovom hračkárskom priemysle s výrobcami Barbie Mattel a Hasbro oznámila, že tržby vzrástli v minulom roku o 6 percent na 38,5 miliardy dánskych korún, z 3 percent rastu v roku 2018.
„Bol to silný rok, keď sme prekonali hračkársky priemysel,“ uviedol Christiansen vo vyhlásení.
Vo februári Mattel vykázal rovnomerný ročný čistý predaj, zatiaľ čo organizácia Hasbro, firma My Little Pony, zaznamenala nárast čistých výnosov o 3%.
Lego odhaduje, že globálny trh s hračkami sa minulý rok znížil o 3%. Zvýšil však predaj na všetkých svojich hlavných trhoch vrátane „silného“ dvojciferného rastu v Číne.
Firma, ktorá má na svete 570 obchodov, minulý rok viac ako zdvojnásobila svoj počet obchodov v ČN na 140. Zdá sa, že tento rok tento počet stúpol na 220.
Christiansen povedal, že v roku 2020 sa bude opäť usilovať o jednociferný rast výnosov, aby umožnil ďalšie investície do IT, nových obchodov a výrobných inovácií.
Čistý zisk v roku 2019 vzrástol len o 2,8% na 8,3 miliárd korún, čiastočne v dôsledku vyšších nákladov, ktoré sa zvýšil o 8,2%.
Napriek silnému predaju z populárnych licencovaných produktov Lego, ako sú „Harry Potter“ a Marvel „Avengers“, najpredávanejšie produkty boli z radov ako Lego City, Lego Classic a Lego Technic už desaťročia.
„Samozrejme, sú to staršie témy, ale ako viete, každý rok vymieňame 60% našich výrobkov,“ uviedol Christiansen.