Podnikať na internete a mať vytvorenú svoju vlastnú webovú stránku, to si žiada neustálu pozornosť. Investíciu do platenej reklamy, ale samozrejme tiež nutnosť ovplyvniť aj prirodzené faktory. Vlastne je známe tvrdenie, že sa neoplatí spoliehať iba na reklamu typu PPV či PPC, ale takisto by sme mali byť pravidelne aktívni na sociálnych sieťach, dôležitý je tiež e-mail marketing a podstatným faktorom vedia byť organické výsledky v internetových vyhľadávačoch.
Pretože si zoberme, koľko ľudí denne používa taký Google k tomu, aby našli akúkoľvek informáciu. Zároveň však tematicky blízky obsah s rôznymi produktmi a službami.
- Vysoké percento súčasných užívateľov verí práve organickým výsledkom v Google, avšak primárne tým, ktoré sa nachádzajú na popredných pozíciách ako najviac relevantné k ich hľadaným výrazom.
Aby sa web nachádzal v týchto pozíciách, musia sa v ňom uplatniť úpravy a nástroje, ktoré používa seo optimalizácia pre vyhľadávače. Pokiaľ vaša stránka nepodstúpila seo analýzu a nenachádza sa na dobre viditeľných miestach v organických výsledkoch, tento faktor môžete účinne zmeniť práve spomenutou optimalizáciou.
Vyššie umiestnenie v internetovom vyhľadávači vie byť totiž efektívnym faktorom rastúcej návštevnosti. Ak sa navyše k hľadaným kľúčovým slovám poskytne odkaz smerujúci na konkrétnu ponuku vášho webu, nechýba veľa k dosiahnutiu konverzie, čiže napríklad k tomu, aby návštevník na tejto stránke vykonal objednávku. Na zviditeľnení vo vyhľadávačoch je totiž výhodou, že sa tu odkaz logicky zjaví potenciálnym záujemcom konkrétneho obsahu.
Keďže vravíme o získanej pozícii v organických výsledkoch, za takúto pozíciu sa neplatí. Je dosiahnutá prirodzene a v súlade s tým, ako funguje vyhľadávač a jeho „googleboti“. V takomto prípade teda nevravíme o typickej platenej reklame, ale o nástrojoch a úpravách, čo budú v najlepšom súlade s kritériami „hľadajúcich robotov“.
- Ak sa vyhovie týmto kritériám, konkrétny obsah vášho webu bude poskytovaný ako relevantný a kvalitný, čím sa bude nachádzať na popredných pozíciách.